Sorry, ik had geen zin om een smoes te bedenken!

Hallo allemaal!
Ik weet dat ik een tijd niks heb gepost. Ik kan nu wel allemaal smoesjes gaan bedenken maar daar heb ik op het moment weinig zin in. Om het een beetje goed te maken zal ik vandaag een lekker lang blog schrijven. Ik heb toch niks te doen, want ik zit momenteel in de auto op weg naar Nederland. Vanochtend ben ik vanuit Dover met de boot vertrokken naar de Franse kust, om precies te zijn, Duinkerke. Terwijl ik dit schrijf rijd ik in Zuid- België over de prachtige (lees: lelijke) snelweg. Je raadt het al. Ik ben een weekje in Engeland geweest. Hartstikke leuk allemaal! Maar tóch kan ik heel veel zeuren over Engeland en de inwoners. Beter bekend als Engelsen.

Links rijden

In Engeland wordt links gereden op de weg. Zowat elk normaal land rijdt rechts, maar nee, Engeland is eigenwijs. Het rijden in het algemeen in Engeland is gevaarlijk. Niet zo zeer op de snelweg maar wel op alle normale doorgaande wegen. Dit zijn landweggetjes met aan beide kanten een heg, ze hebben geen lantaarnpalen of andere verlichting en hele scherpe bochten. Het vreemdste is dat je er 50 mijl per uur (80 km per uur) mag rijden! Niet zo gek dus dat er op dit soort wegen meer ongelukken gebeuren dan op de snelweg

Op je step letten 😉
Heeft iedereen in Engeland een step ofzo? Overal hangen bordjes dat je er op moet letten!

  
Pounds and pennies
In plaat van met euros wordt er in dit land met ponden betaald. Voor de mensen die het wat interesseert: £1 staat ongeveer gelijk aan €1.30. Dat er met een andere munteenheid wordt betaald is op zich geen probleem. Maar zorg dan dat die muntjes wat duidelijker zijn! Dat een muntje groter is betekent in Engeland dus niet dat het meer waard is. Daarbij zijn alle muntjes rond, behalve de 50 cent! Wat is dit voor raars?! Niet alles is slecht aan de pond. Als je namelijk alle cent muntjes bij elkaar legt krijg je een plaatje van een wapenschild. Ik ben natuurlijk druk gaan verzamelen en het is me gelukt om alle muntjes te pakken te krijgen. Zie hier het resultaat V

  
Wat ook steeds terugkomt is het grapje: wat een zware munten, ze wegen wel 500 gram, ha ha wat leuk.

Boodschappen doen
Een tip voor als je jus d’orange gaat kopen. Kijk goed of het geen ranja is. Dat is mijn ouders een keer overkomen en ik moet zeggen dat het helemaal niet raar is. Moet je kijken hoe erg die ranja er op lijkt!

  
Ze verkopen in de supermarkten ook bijna geen zakken met chips. Alleen zakken met kleine zakjes erin. Het stomme is dat die smaken niet lekker zijn, vind ik dan. Cheese union en chips met vinegar. Welke idioot bedenkt er nou om azijn over zijn chips te gooien?! Iets anders wat ik tegenkwam was een pot met eieren in het zuur. Iewl

Kakkers

Je kunt niet over straat lopen zonder ergens een Engelse kakker tegen te komen. Je moet het voor je zien als mensen die zich kleden als honderd jaar geleden. Het ergste is dat deze kleding gewoon in een heleboel winkels gewoon te verkrijgen is. Mijn moeder probeerde mij wat kleren aan te smeren (he dat rijmt) maar daar is ze snel mee gestopt. Ik moet het niet hebben!

Of je ooit nog naar Engeland wil moet je zelf maar bedenken. Ik moet naar huis want maandag is de vakantie afgelopen 😦
Nog een fijn weekend,
Lekkerzeuren

Geef een reactie

