Friesland is niet eens een land

Goejûn!

Dat is Fries voor, goedenavond. Ik reed gister met een paar mensen in de auto door Friesland en dat was niet erg prettig. Daarom ga ik even lekker tegen jullie zeuren over mijn spannende belevenissen in Friesland.

Lekker dan

Ten eerste zat ik 2 uur lang in een auto die naar sigarettenrook stonk. Ten tweede reden we via Groningen naar Friesland en was er buiten dus niks te zien. En ten derde zat ik vol in de zon! Die combinatie is niet erg prettig als je zo lang in de auto zit.

Alweer een geel bord!
Op het moment wordt er volgens mij in heel Friesland gewerkt aan de weg. In mijn gedachte dan ook nog eens de belangrijke wegen. De wegen die we volgens de TomTom moesten volgen! Overal waar je reed zag je gele borden met “Richting ‘vul plaats in’ volg B”. Dat wordt dus een andere weg zoeken. De bestuurder volge dus niet de hoofdweg zoals die op de TomTom stond aangegeven maar zocht zelf naar een alternatieve route. Dat werkt dus niet! Hij heeft gewoon 2 keer de weg gevraagd aan een paar domme Friezen. “Maar meneer, waarom volgt u niet gewoon de hoofdweg?”. De bestuurder was in mijn ogen nog dommer dan die Friezen. Als met al kwamen we meer dan een half uur te laat aan op onze bestemming.

Werken voor je zakgeld!

Deze blog wordt meer zeuren over wegwerkzaamheden dan over mijn belevenissen. Ach who cares? Vaak als je langs wegwerkzaamheden komt zie je letterlijk niemand, maar dan ook niemand aan het werk! Het enige wat je ziet is een berg zand en wat grote machines. Als ik nou mensen zag werken zou het gelijk een stuk minder vervelend zijn om er langs te komen.

Friesland zuigt dus best wel, net aks wegwerkzaamheden. Meer dan wat kleine dorpjes in the middel of nowhere, gele borden en wat koeien zul je er weinig spannends vinden.

Tot ziens!
Lekkerzeuren

Geef een reactie

