TREIN IRRITATIES

Een heeele goeie middag!

Eerst moet ik even zeggen dat dit niet is geschreven door degene die altijd de super leuke blogs schrijft. Vandaag mag ik wat leuks krabbelen! En daarom mag ik ook gerust (: gebruiken, ook al heeft de eigenaar van dit blog er een hekel aan. Nog meer reden om het te gebruiken dus. 
Ik weet als ervaren treinreiziger die elke dag met de trein naar school en weer terug gaat, hoe vervelend dit vervoermiddel kan zijn. Natuurlijk is het top dat ik zo niet zeiknat word door de regen omdat ik niet zoals velen een stuk hoef te fietsen, maar dit blog is bedoeld om te zeuren, waar ik heel goed in ben omdat ik een vrouw ben.

Muziek in de trein

Om mezelf helemaal in de juiste sfeer te brengen, schrijf ik dit ook in de trein. Beter kan niet toch, zou je denken. Nou jawel, want mijn mobiel wil voor de zoveelste keer niet verbinden met het internet, waardoor ik geen muziek kan luisteren via Spotify. Dat is ook al een ergernis in de trein: mensen die muziek luisteren. Ja, daar is niks mis mee, maar mensen die niet doorhebben dat ze de muziek véél te hard zetten, zijn een stoorfactor (dat is vanaf nu een woord) voor de andere reizigers. Check gewoon voordat je je oortjes in je oren propt of de muziek niet te horen is!
Conducteurs en zwartrijders

Ook is er wat te zeuren op de conducteurs. Je weet wel, die mensen die je kaartje controleren. Dan zit je rustig uit het raam te kijken en dan staat die man ineens naast je te schreeuwen: “Mag ik uw vervoerbewijs zien?” Ja, dat mag zeker, als u eerst maar even aankondigt dat u weer een boete wil uitdelen aan de mensen zonder geldig kaartje. Die mensen proberen er steeds weer onderuit te komen. Weet je wat ze dan doen? Dan gaan ze in het toilet zitten! Helaas lukt het ze steeds niet om aan de conducteur te ontsnappen en probeert de kaartjescontroleur op zijn beste Engels wat nergens op lijkt een heel gesprek aan te gaan met de zwartrijder. Of je moet net uitstappen en dan komt die man nog weer aanzetten, ook heel vervelend.

Het stiltecoupé probleem
Dan heb je nog de mensen die in de stiltecoupé de hele boel bij elkaar schreeuwen. DOE. DAT. NIET. Het heet toch niet voor niets een STILTEcoupé?! Saai hè, dat ik daar altijd zit?

Haastende mensen
Mensen die zich kapot rennen om een trein te halen zijn niet vervelend maar eerder grappig. Dan rennen ze met al hun tassen heel hard om nog net in te kunnen stappen, en als ze zich dan verstappen of ze zijn net niet op tijd lach ik gewoon. Helemaal niet gemeen. (:
Niet op tijd-rijdende treinen

Ik denk dat dit wel de grootste ergernis is: treinen die niet op tijd of helemaal niet rijden wanneer je ze het hardst nodig hebt. Dan ligt er bijvoorbeeld mega veel sneeuw en dan kom je aanlopen op het perron, en dan word je al half-depressief omdat je iets in het blauw ziet staan wat meestal betekent dat de trein niet rijdt, en dan word je zo kwaad omdat het ook nog echt zo is! Dan kun je dus al niet meer op tijd komen + dat je zelf van de fiets flikkert omdat jij dus door de sneeuw moet en die trein niet. Geweldig.
Dan heb ik nog een goede tip voor de mensen met een super leuk vriendje of vriendin: het station is niet de geschiktste plek om elkaar af te lebberen. Er lopen elke keer mensen langs waardoor je je niet echt relax voelt en als je ook nog zo’n vriendje hebt als ik dat niet eens een halfuur op het station wil staan, terwijl ik dat wel wil, moet je het uitmaken. Nee, grapje hoor😘, dan moet je gewoon ergens anders knuffelen.
Volgens mij heb ik dit echt veel te lang gemaakt, maar ik mag dat omdat ik dus een vrouw ben. En nu moet ik uitstappen, en mag ik mooi door de regen fietsen. 

Daaag! 

Lekkerzeuren 2.0

Geef een reactie

