Kunnen jullie nou eens normaal doen?!

Vandaag weer een portie slap geklets van mij!

Meestal als er gezeurd wordt over school heeft dit betrekking op docenten. Maar ik verzeker je dat er ook zat vervelende LEERLINGEN zijn!

De Ik-ben-mijn-pen-kwijt-leerling

Deze persoon heeft nooit een pen bij zich, dus wil hij er een van jou lenen. Omdat je natuurlijk zo aardig bent leen je een pen uit. Grootste fout van je leven. Je kunt het woord ‘lenen’ beter vervangen door het woord ‘weggeven’. Waardoor jij dus de leerling-zonder-pen wordt. En uiteindelijk…zijn pennen uitgestorven 😮

De Ik-weet-het-niet-leerling

Deze leerling heeft nooit het antwoord op een vraag van een docent of klasgenoot. “Wat betekent dit? Gast, dat staat letterlijk in je boek. Laat me met rust.” En dat is pas het begin. Niet alleen jij, maar de hele klas moet er aan geloven. Iedereen wordt ondervraagd door deze vervelende leerling. 

De Ik-ben-vet-cool-en-mag-iedereen-beledigen-leerling

Deze groep bestaat vooral uit eerste klassers. Op de basischool waren ze nog de oudste, maar eenmaal op de middelbare school zijn ze weer de kleinste en de jongste. Ze proberen stoer te zijn door iedereen uit te schelden en ‘stoer’ te lopen door de gangen. 1, je bent niet cool bezig, en 2, door mensen uit hogere klassen word je gezien als ‘dat kleine ukkie dat cool wil doen maar dat niet is’.

Als je niemand kent die zich gedraagt als een van deze mensen, ben je het waarschijnlijk zelf.

Nog een fijne zondagavond.

Lekkerzeuren


Geef een reactie

